KONTAKT

10.10.2022

Hoteloví roboti šetří zaměstnancům čas

Moderní technologie a robotika čím dál častěji vstupují do gastro i hotelových provozů. Roboti tak pomáhají nejen rozvážet objednávky v restauraci, ale umí jezdit sami výtahem. Takového pomocníka do služby nyní povolal OREA Hotel Pyramida v Praze.

Nyní se pražský OREA Hotel Pyramida stal jedním z prvních evropských ubytovacích zařízení, v jehož provozu hosté potkávají nový typ robotů naší společnosti. Ti pomáhají zaměstnancům s odbavením jednoduchých rutinních procesů, které nevyžadují lidskou sílu. Zaměstnanci díky nim ušetří čas, který mohou věnovat hostům a jejich potřebám.

Pokud hosty přepadne mlsná nebo si objednají přes pokojovou službu nějakou drobnost, bude to s největší pravděpodobností právě robot, který objednávku doručí až ke dveřím hotelového pokoje. Celý proces je navíc velmi jednoduchý. Hosté jen hotelovým telefonem zavolají na recepci, že chtějí doručit čokoládu, oříšky, prosecco nebo třeba zubní kartáček. My následně vše vložíme do boxíku, který je zabudovaný přímo v robotu a na displeji zadáme číslo pokoje, kam má zboží doručit. Robot poté už sám přijede přímo před pokoj a telefonem, který má v sobě zabudovaný, zavolá hostům a oznámí jim, že je na místě,“ vysvětluje proces doručování Jan Lauterkranz, ředitel hotelu.

Více času pro hosty

Za zapojením robotů do provozu stojí především myšlenka ulehčit hotelovému personálu. Každou donáškou, kterou si vezme na starost robot, ušetří recepční alespoň pět minut času. Mohou se tak více věnovat hostům a nezdržovat se pochůzkami, které lze jednoduše automatizovat. U vysávacího robota změnu pocítí zejména úklidový personál, který může věnovat větší péči úklidu hotelových pokojů, případně rychle vyřešit neočekávané situace.

Rozhodně nechceme hotelový personál nahradit roboty. To ani nelze. Naopak chceme pomocí robotů našim zaměstnancům ulehčit od jednoduchých rutinních úkolů, které zabírají příliš mnoho času. Ušetřený čas potom mohou věnovat péči o hosty a zkvalitňovat tak nabídku našich služeb,“ popisuje přínos digitalizace Lauterkranz.

Roboti nepotřebují téměř žádnou údržbu, takže personál nijak nezatěžují. „Výjimečný je tento projekt především proto, že je robot schopen si sám přivolat výtah a díky tomu se samostatně pohybovat po hotelu. V tom jsme první ve střední Evropě, na čemž mají velkou zásluhu výtahy KONE a jejich speciální cloudová technologie propojení výtahů s roboty,“ dodává Lauterkanz.

Zdroj: https://www.idnes.cz

crossmenu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram